Κεντρική Σελίδα arrow Τα Nέα μας arrow ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ arrow 30 Απριλίου-Παγκόσμια ημέρα μουσικής Jazz
Acropolis
Κεντρική Σελίδα
Ο Όμιλός μας
Τα Nέα μας
Οι Eκδόσεις μας
Επικοινωνία
Χρήσιμες Συνδέσεις
ΧΟΡΗΓΟΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ


¶δεια Creative Commons
Εκτός αν άλλως ορίζεται ειδικά, όλα τα έργα που περιέχονται στον δικτυακό τόπο είναι αδειοδοτημένα με Creative Commons BY-NC v3 GR
30 Απριλίου-Παγκόσμια ημέρα μουσικής Jazz
Κυριακή, 30/04/2017

Για να κατεβάσετε το αρχείο στον υπολογιστή σας κάνετε κλικ εδώ.


30 Απριλίου-Παγκόσμια ημέρα μουσικής Jazz



Το 2011 η UNESCO καθιέρωσε τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Μουσικής Τζαζ, μιας μουσικής γλώσσας γεμάτης συναίσθημα και αυτοσχεδιασμό.



Οι μουσικοί της Τζαζ έχουν πάντα μία ροπή στον αυτοσχεδιασμό και στο απρόβλεπτο, κατέχουν πάντοτε όμως μία σπουδαία τεχνική στο παίξιμό τους. Παράλληλα, διακρίνονται για τη μεγάλη ευαισθησία στο να μπορούν να αφουγκράζονται όλα τα μεγάλα ζητήματα της κοινωνικής και πολιτικής ζωής.



Η Τζαζ είναι μια φιλοσοφία, που ορίζεται από τον αυτοσχεδιασμό στο ρυθμό, από τους αγώνες και από την πάλη στην κοινωνία, αλλά και από το κοσμοπολίτικο στυλ της. Πρόκειται ίσως για μία από τις πιο ζωντανές από κάθε άποψη μουσικές στο πέρασμα των ετών, γιΆ αυτό και το πλήθος των εκδηλώσεων, που τη συνοδεύουν κάθε χρόνο, με αφορμή την παγκόσμια αυτή ημέρα.



Η Τζαζ είναι μια εξαιρετικά συναισθηματική μουσική γλώσσα, η οποία απαιτεί σημαντική τεχνογνωσία και ικανότητες. Διαθέτει ρυθμική ποικιλία, αρμονικό πλούτο και υπέροχες μελωδίες. Αν και πρόκειται για μία κυρίως οργανική μουσική, έχει μείνει στην ιστορία για τις υπέροχες ερμηνείες των τραγουδιών της, τα οποία απαιτούν ιδιαίτερες φωνές με ξεχωριστό ηχόχρωμα και δυνατότητες. Η Τζαζ ιστορικά, ξεκίνησε με την ανέλιξη της μαύρης μειονότητας στην αμερικανική κοινωνία, αλλά παραδόξως ήταν οι λευκοί μουσικοί εκείνοι, που πρώτοι την οικειοποιήθηκαν και την έκαναν γνωστή στο ευρύ κοινό. Εάν αυτό δεν είχε συμβεί, η Jazz θα είχε παραμείνει μία μουσική “γκετοποιημένη”(*).

(*) Οι έγχρωμοι σκλάβοι, οι οποίοι, προερχόμενοι κατά κύριο λόγο από τη Δυτική Αφρική, μεταφέρθηκαν στο Νότο των Ηνωμένων Πολιτειών, μετέφεραν μέρος των παραδόσεών τους, μεταξύ των οποίων κυρίως λατρευτικά έθιμα αλλά και μουσικά αφρικανικά χαρακτηριστικά, όπως η ρυθμική πολυπλοκότητα και οι αφηρημένες μουσικές κλίμακες. Στην Αμερική εκείνης της εποχής, καθαρές μορφές αφρικάνικης μουσικής συναντάμε ως επί το πλείστον στην τελετουργική ή θρησκευτική μουσική και στα λαϊκά τραγούδια, όπως τα αποκαλούμενα χόλερς. Από αρκετά νωρίς ωστόσο η μαύρη μουσική έρχεται σε μίξη με "λευκά" στοιχεία και η γέννηση της Τζαζ αποτέλεσε προϊόν αυτής της πρόσμιξης. Για να δείτε την πηγή κάνετε κλικ εδώ.





Καθώς οι μαύροι μεταναστεύουν φέρνουν μαζί και τη μουσική τους. Πρώτα στο Σικάγο, μετά στο Κάνσας και τη Νέα Υόρκη, η Τζαζ δημιουργεί σιγά-σιγά τους πρώτους της θρύλους: Louis Armstrong, Charles Mingus, Duke Ellington, John Coltrane, Miles Davis και τόσοι ακόμη.



World-famous jazz trumpeter and composer, Wynton Marsalis (left) and
renowned jazz bassist, Christian McBride, perform
at the inaugural International Jazz Day Concert at UN Headquarters.
UN Photo/Devra Berkowitz


Η Τζαζ εξελίσσεται από μουσική σε μία ιστορική αλλαγή, έναν μετασχηματισμό, τον οποίο οι “λευκοί” είναι αναγκασμένοι όχι μόνο να υιοθετήσουν, αλλά και να ακολουθήσουν πιστά. Η Τζαζ αλλάζει τα κοινωνικά δεδομένα και με την εξάπλωσή της αυτή ξεκινά η καταπολέμηση του φυλετικού διαχωρισμού.



Multiple Grammy Award-winning jazz and Goodwill Ambassador for the UN Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), Herbie Hancock,
performs at the inaugural International Jazz Day Concert at UN Headquarters.
UN Photo/JC Mcllwaine


Από τις αρχές της δεκαετίας του '40 και έπειτα και ως τις ημέρες μας ζούμε τη φρενίτιδα της ανανέωσης της Τζαζ μουσικής, της συνεχούς έρευνας γύρω από την τεχνοτροπία της και το πως ο κάθε άνθρωπος-μουσικός και μη- θα την εντάξει στη γλώσσα του, στο έθνος του, στην καθημερινότητά του.



A stack programme notes for a concert on the theme “Jazz: A Language for Peace”, featuring the Brubeck Institute Jazz Quintet, held at UN Headquarters
in connection with the 2013 International Jazz Day.
UN Photo/Rick Bajornas


Τα είδη της μουσικής που αναδύθηκαν, το αποδεικνύουν περίτρανα:cool, hard bop, αφρό κουβανέζικο, fusion, jazz-rock, progressive jazz, salsa, boss's nova, όλα αποτελούν ετικέτες της ίδιας μουσικής νόρμας, της ίδιας βάσης, μιας ίδιας τελικά γλώσσας. Δηλώνουν τη συνεχή ανάγκη των μουσικών να μετασχηματίσουν με κάθε τρόπο τη Τζαζ ή μάλλον να υποβάλλουν κάθε ηχητική της μορφή και να τη "μεταφράσουν" στη δική τους προσωπική γλώσσα.



A concert on the theme, “Jazz: A Language for Peace”. featuring the Brubeck Institute Jazz Quintet, Held at UN Headquarters in connection with International Jazz Day.
UN Photo/Rick Bajornas


O Όμιλος UNESCO Αμαρουσίου μέσα από τη μουσική της Τζαζ διαβλέπει τη δύναμη του ανθρώπου να εξελιχθεί και μέσα από τις δυσκολίες να προσπαθήσει για το καλύτερο. Αυτό αποδεικνύει πως η διαφορετικότητα μπορεί να έχει μια ξεχωριστή δυναμική και να δημιουργήσει το καινούριο.



Marko Djordjevic (Serbia) and Tivon Pennicott (USA) team up to bring
world-class jazz to the UN. Joining them is saxophonist Jan Kus (Slovenia) and
his quartet composed of bassist Dan Martinez (USA),
drummer Zan Tetickovic (Slovenia) and pianist Sean Fitzpatrick (USA).
UN Photo/Loey Felipe


Μέσα από τις νότες της αποδείχτηκε πως η "πραγματική" δημιουργικότητα είναι να κάνεις να μοιάζει απλό το περίπλοκο, γιατί ο καθένας μπορεί να κάνει να μοιάζει το απλό περίπλοκο (Charles Mingus).

Ιωάννα Παπανικολάου-Πουσπουρίκα
Πρόεδρος του Ομίλου για την UNESCO Αμαρουσίου





< Προηγ.   Επόμ. >
© 2004-2016 Όμιλος UNESCO Δήμου Αμαρουσίου Περιφέρειας Αττικής