Κεντρική Σελίδα arrow Τα Nέα μας arrow ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ arrow 12 Ιουνίου 2018-Παγκόσμια ημέρα κατά της παιδικής εργασίας
Acropolis
Κεντρική Σελίδα
Ο Όμιλός μας
Τα Nέα μας
Οι Eκδόσεις μας
Επικοινωνία
Χρήσιμες Συνδέσεις
ΧΟΡΗΓΟΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ


Άδεια Creative Commons
Εκτός αν άλλως ορίζεται ειδικά, όλα τα έργα που περιέχονται στον δικτυακό τόπο είναι αδειοδοτημένα με Creative Commons BY-NC v3 GR
12 Ιουνίου 2018-Παγκόσμια ημέρα κατά της παιδικής εργασίας
Τρίτη, 12/06/2018
12 Ιουνίου 2018-Παγκόσμια ημέρα κατά της παιδικής εργασίας


Η 12η Ιουνίου είναι η παγκόσμια ημέρα κατά της παιδικής εργασίας. Οι αριθμοί, που ακολουθούν, προκαλούν ίλιγγο τόσο σ’ εμάς όσο και στα παιδιά μας. Περίπου 150 εκατομμύρια παιδιά στον πλανήτη ηλικίας 5 έως 14 ετών εργάζονται κάτω από σκληρές συνθήκες όπως ορυχεία, λατομεία και σε άλλους επικίνδυνους χώρους δουλειάς ή με επικίνδυνα υλικά, όπως χημικά, εντομοκτόνα ή βαρύ μηχανικό εξοπλισμό, (σύμφωνα με έκθεση της UNICEF).


Ο μεγαλύτερος αριθμός παιδιών, που εργάζονται, εντοπίζεται σε κάποιες αναπτυσσόμενες χώρες και κυρίως στις χώρες της Ασίας, της Αφρικής και του Ειρηνικού. Στο Μπαγκλαντές εμφανίζονται τα περισσότερα φαινόμενα παιδικής εργασίας, όπου ο αριθμός των εργαζομένων παιδιών ανέρχεται στα 5 εκατομμύρια. Στη Βραζιλία εργάζονται πάνω από 1 εκατομμύριο παιδιά. Στη Βόρειο Κορέα ακόμα και μαθητές 5 ετών υποχρεώνονται να δουλέψουν. Μεταξύ των ετών 2004-2008, ο αριθμός των παιδιών, που εργάζονταν σε παγκόσμιο επίπεδο, μειώθηκε αισθητά. Η παγκόσμια οικονομική κρίση όμως ανέτρεψε την αισιόδοξη αυτή τάση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά τα μεγαλύτερα ποσοστά παιδικής εργασίας συναντώνται στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης . Η Νάπολη της Ιταλίας εμφανίζει μεγάλα ποσοστά παιδικής εργασίας. Κάποιες από τις εργασίες, που κάνουν αυτά τα παιδιά, είναι να δουλεύουν στα φανάρια και σε κάποιες βιοτεχνίες. Τέλος σε κάποιες χώρες όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Κύπρος υπάρχει ραγδαία αύξηση της παιδικής εργασίας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.


Για το λόγο αυτό η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας υπογραμμίζει τη σημασία, που διαδραματίζει αρχικά η ποιοτική εκπαίδευση στην αποτελεσματική καταπολέμηση της παιδικής εργασίας (*)

(*): Παιδική εργασία είναι η εργασία που γίνεται από παιδιά κάτων των 15 ετών, η οποία επιβαρύνει τη διανοητική, σωματική, συναισθηματική ή κοινωνική κατάστασή τους. Ακόμη και σήμερα πολλά από τα παιδιά, που εργάζονται, δεν πηγαίνουν ή δεν έχουν πάει καθόλου στο σχολείο. Άλλα που καταφέρνουν να συνδυάζουν το σχολείο και την εργασία, το κάνουν εις βάρος της εκπαίδευσής τους. Έτσι, χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση και χωρίς προσόντα, όταν γίνουν ενήλικες, οι εργαζόμενοι ανήλικοι θα είναι πιο πιθανό να βρουν κακές και επιβλαβείς για την υγεία τους θέσεις εργασίας ή ακόμη χειρότερα να είναι άνεργοι. Επιπλέον, η πιθανότητα να αναγκαστούν ακόμη και τα παιδιά τους να εργαστούν είναι πολύ υψηλή. Το σπάσιμο αυτού του φαύλου κύκλου αντιπροσωπεύει μια παγκόσμια πρόκληση, στην οποία ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι θεμελιώδης.


Η δωρεάν, υποχρεωτική και ποιοτική εκπαίδευση αποτελεί βασικό μέσο για τον τερματισμό της παιδικής εργασίας. Η σχολική φοίτηση και εκπαίδευση τουλάχιστον αρχικά σημαίνει απουσία των ανηλίκων από την αγορά εργασίας και αποτελεί τη βάση για την απόκτηση των απαιτούμενων προσόντων με σκοπό μια καλύτερη μελλοντικά και πιο κερδοφόρα απασχόληση.


Στους Αναπτυξιακούς Στόχους της Χιλιετίας, τα Ηνωμένα Έθνη έθεσαν ως στόχο να εξασφαλίσουν ότι όλα τα ανήλικα κορίτσια και αγόρια θα μπορούν να παρακολουθούν τον πλήρη κύκλο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γνωρίζουμε ότι αυτός ο στόχος δεν θα επιτευχθεί άμεσα. Τα πρόσφατα αρχεία της παγκόσμιας οργάνωσης UNESCO δείχνουν ότι 58 εκατομμύρια παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και 63 εκατομμύρια έφηβοι εξακολουθούν να μην εκπαιδεύονται. Και πολλοί από εκείνους, που εκπαιδεύονται, δεν παρακολουθούν τακτικά το σχολείο. Ενώ η διεθνής κοινότητα αναλύει τους λόγους για τους οποίους αυτοί οι στόχοι δεν επιτυγχάνονται.

Είναι σαφές ότι η συνεχής διατήρηση της παιδικής εργασίας αποτελεί εμπόδιο στην πρόοδο της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης γενικότερα. Κι όσο παραβλέπεται το πρόβλημα της παιδικής εργασίας ή δεν εφαρμόζονται σωστά οι νόμοι, οι ανήλικοι, που παραμένουν στο σχολείο, θα συνεχίσουν να εργάζονται. Επομένως, είναι σαφές ότι υπάρχει ανάγκη συντονισμού των εθνικών πολιτικών και στρατηγικών, που σχετίζονται με την παιδική εργασία και την παιδεία. Τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών αλλά και εξειδικευμένες υπηρεσίες τους μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σ’ αυτή τη διαδικασία, με συνεργασία όλων των κυβερνήσεων και με σκοπό τον προσδιορισμό των κατάλληλων πολιτικών και των χρηματοδοτικών αναγκών για την αντιμετώπιση της παιδικής εργασίας.


Η εκπαίδευση και η κατάρτιση μπορεί να αποτελούν βασικούς παράγοντες κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης αλλά απαιτούνται και επενδύσεις. Σε πολλές χώρες, τα σχολεία δε διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους. Ανεπαρκείς εγκαταστάσεις, ακατάλληλοι εκπαιδευτικοί, προβλήματα υποδομών και υλικού.

Μπορεί τα τελευταία 10 χρόνια, η παιδική εργασία να μειώνεται και να αυξάνεται η σχολική φοίτηση. Ωστόσο, πολλά πρέπει να γίνουν για την εξάλειψη της παιδικής εργασίας συνολικά. Το πλέον επείγον είναι τώρα να επωφεληθούμε από τις θετικές εμπειρίες, ώστε να μπορούμε να δράσουμε πιο γρήγορα.


Εμείς στην UNESCO με έδρα το Μαρούσι, προτείνουμε ως ελάχιστη προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος τα ακόλουθα μέτρα:
-την εξασφάλιση ενός ποιοτικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για όλα τα παιδιά την προώθηση πολιτικών κοινωνικής προστασίας για την ενθάρρυνση της σχολικής φοίτησης τη συνεχή κατάρτιση των εκπαιδευτικών, και την εξασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητας των εθνικών πολιτικών και δράσεων με άξονα την αντιμετώπιση της παιδικής εργασίας
-τη χάραξη εθνικών και παγκόσμιων σχεδίων δράσης, που να εγγυώνται την πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

Ιωάννα Παπανικολάου-Πουσπουρίκα
Πρόεδρος

Επόμ. >
© 2004-2018 Όμιλος UNESCO Δήμου Αμαρουσίου Περιφέρειας Αττικής